maandag 25 september 2017

Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ... maken :)

Voor de mensen die mij al lang kennen weten dat ik - voor ik ziek werd - graag degene was die als eerste op tafel ging dansen en voor wie feestjes nooit lang genoeg konden duren. 
Dat hield in 2011 na Carnaval ineens op. 
In het - voor mijn gevoel redelijk goede jaar 2014 - (waarin ik achteraf steeds of hypomaan, of oververmoeid was, en wat eindigde met een manische psychose) - heb ik er weer een beetje van kunnen snoepen, maar na het ontslag na de opname op 1 December 2014 tot heden is voor 97% feestjesloos. (En die keren dat ik het wél probeer zit ik nadien zwaar met de gebakken peren... )

Dat klinkt grijs en saai, maar ik zou Marieke niet zijn als ik daar niet compleet mijn eigen draai aan gegeven zou hebben. Gekscherend noem ik mijzelf alweer een aantal jaar "Minister van Feestpost" en grote en kleine dierbare mensen om mij heen hebben de afgelopen jaren de meest kleurrijke en feestelijke verjaardags- geboorte- Valentijn- beterschap- huwelijks- jubileum- of iets anders uit de categorie "we-hebben-iets-te-vieren"-feestpost van mij ontvangen. 

Sinds een dik jaar maak ik slingers, hele feestelijke die de boel lekker opfleuren! 
Omdat ik ondanks alles kies om van het leven een feestje te maken verzamel ik hieronder een boel van die gezellige slingers. In het kader van Share The Happiness, Want 
Geluk kun je vermenigvuldigen door het te delen. 


De vreugde die het mij geeft om het te maken en wetende dat de ontvanger(s) ook hartstikke blij worden van mijn feestpost geeft mij ontzettend veel voldoening. Dat maakt de blijdschap meer dan dubbelzijdig en geeft veel plezier. 

Bezig blijven is super belangrijk. Het geeft afleiding. Dat bolletje blijft toch wel malen en in die maalstroom wil je niet terecht komen. Knutselen brengt mij positiviteit en helpt mij steeds weer om die positieve mindset te blijven behouden of terug te krijgen als ik het eventjes niet voel. Het is al lastig zat om op een grijze dag niet het zwarte putje in te zakken. 

Ik knutsel mezelf letterlijk door moeilijke tijden heen! 
Tijd voor beeldmateriaal :)  - van de laatste paar maanden - gewoon ter illustratie :) 



Ik begon met slingers gemaakt van lege theedoosjes, soms heel erg creatief verstopt in een kartonnen theepot



Deze bloemen slinger gemaakt van verpakkingen van bloemen en planten op mijn balkon kwam terecht bij een jarige lieverd in Chicago, USA 



Dit is de uitbreiding voor de Feestslinger die ik vorig jaar maakte toen Hugo 5 werd. De 5 eraf en de 6 in de plek! 


Ook Sil werd dit jaar 6 en om hem te foppen stuurde ik zijn Feestpost in een roze papiertje naar zijn zussen :) 




Elise - net als ik groot fan van Flamingo's - werd 5 en kreeg in het roze flamingo thema passende Feestpost :) 




Met een klein stempeltje zijn gewone vlaggetjes opeens een heel stuk feestelijker :) 

Dit is de uitbreiding voor de Naamslinger van Oscar die dit jaar 4 werd. De Oranje Cupcake vond hij nogal op een drol lijken :) 


Ook verpakkingen van etenswaren zijn hartstikke geschikt om slingers van te maken! 
1 van mijn lievelingsrecepten is Ratatouille Risotto en op een vrije zaterdag knipte ik me een halve polsblessure, maar ik had wél mooi deze slinger :) 




Mijn grote vriend Abel werd alweer 9 en voor hen met goeie ogen, in de E heb ik allemaal hele enge dino's gestempeld :) 


Deze 3 universele Feestslingers gingen naar een jarig vriendinnetje :) Ik vermoed dat er de komende jaren nog veel bij zullen komen :) 



Een super sportieve Frennis (nieuw woord voor Friend en Kennis combi) werd deze zomer 40! En aangezien hij maar liefst 7 verschillende fietsen in zijn schuurtje had staan ging ik op mijn fiets langs bij verschillende fietsenmakers om fietsenbrochures te halen om deze supergave slinger te kunnen maken :) 









De slinger ging samen met wat leuke cadeautjes in een Feestelijke doos en per post naar zijn woonplaats. Tijdens zijn feestje werd de doos geopend (en dat werd gefilmd) en zo was ik er tóch een beetje bij! Leve de moderne technieken! :) 




Maria werd 34 dit jaar en door nog onbekende reden kwam haar Feestslinger pas 2 weken ná haar verjaardag aan. Gelukkig duurt het nog ff voor ze 35 wordt! 



En Merel werd 5

In een week met vies weer, dus Hopsakee, Feestpost in een Regenjas! 



Hieperdepiep: 

Deze universeel inzetbare Feestslingers hebben inmiddels al een paar keer in de kamer gehangen bij mijn vriendinnetje Judith :)



Er was deze zomer ook nog een leuk bruidspaar wat Feestpost van me kreeg :) 


Met extra veel hartjes confetti voor heel veel liefde en geluk! 



Roos werd 8 en dit is de uitbreiding voor de Feestslinger die ik vorig jaar voor haar maakte. Met lekker veel glitters, en een kwartet eenhoorns :) 



En als je dan een penvriendin hebt die Rosemary heet en je favoriete crackers zijn met Rosemary, dan is een superduper tof naamcadeau heel snel gemaakt :) 



Wat een gezellige slinger bedoeling :) 
Creatieve Doe-Het-Zelf-Therapie !! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke vrolijke slingers heb je gemaakt!

    Groet van een Postengel (die een beetje achterloopt en morgen voor jou aan de slag gaat).
    Diana @schuurmanski op Instagram

    BeantwoordenVerwijderen